воскресенье, 10 февраля 2013 г.

створення освітнього середовища у позашкільному закладі

Компетентнсний пдхд в позашкльнй освт реалзу деклька функцй. По-перше, вн забезпечу формування компетентно особистост, яка ма знання, вмння, навички, досвд, культуру. По-друге, компетентнсний пдхд забезпечу яксть позашкльно освти, сам  результат. По-трет, компетентнсний пдхд забезпечу пдвищення ефективност процесу навчання, виховання, розвитку та соцалзац, х результативнсть. Одночасне виршення не одного завдання, а цлого комплексу сприя пдвищенню ефективност роботи в цлому,  нтенсивност [1, с.158].

Дослдженнями доведено, що позашкльн заклади  найбльш сприятливими виховними установами для соцально творчих дй. Основна мета позашкльних виховних заходв — створити так оптимальн умови, як допоможуть розвитку особистсно (фзично  духовно), пзнавально (у тому числ й нтелектуально), а також креативно сфер дитини у вльний вд школи час [5, с. 6-16].

Проблема формування здоров'язбережувально компетентност в учнвсько молод знайшла сво вдображення у працях Н. Блково (Луцьк), В. Бобрицько (Полтава), Т. Дядюн (ґкатеринбург), О. Жорново (Запоржжя), А. Карабишево (Карачавськ), ¶. Коцана, (Волинь), Н. Новково (Кив), ¶. Патрушево (Москва), В. Пщулна (Челябнськ), Л. Строкань (Черкаси) та н. Деяк аспекти ц компетентност розглядаються в дисертацйних роботах Ю. Бойчука, О. Бондаренко, Д. Воронна, Л. Кузнцово, В. Нестеренко та н.

Теоретичн основи компетентнсного пдходу в освт розглядаються в працях ¶. Агапова, Р. Бадер, В. Болотова, Н. Ббк, Л. Ващенко, А. Вербицького, С. Добросмислова, ¶. Зимньо, Е. Зер, ¶. ґрмакова, М. Катуново, В. Лаптва, О. Лебедва, О. Локшино, Д. Мертенса, О. Овчарук, Б. Оскарсона Л. Паращенко, О. Пометуна, Н. Радоново, О. Савченко, В. Срикова, С. Трубачово, А. Тряпцино, А. Хуторського, А. Шелтен, С. Шишова та н.

Компетентнсть та компетентнсний пдхд на сьогодн одна з актуальнших проблем освтнього простору.

Аналз актуальних дослджень. На початку 90-х рокв науковц та практики розвинутих кран звернулись до питань удосконалення системи освти з позицй компетентнсного пдходу.

Здоров'язбережувальна компетентнсть, як зазначаться в Державному стандарт базово  повно загально середньо освти – це здатнсть учня застосовувати в умовах конкретно ситуац сукупнсть здоров’язбережувальних компетенцй, дбайливо ставитися до власного здоров'я та здоров'я нших людей [4].

                Визначення компетентност як набуто у процес навчання нтегровано здатност учня, що складаться з знань, умнь, досвду, цнностей  ставлення, що можуть цлсно реалзовуватися на практиц, тобто вмння моблзувати знання  досвд для ршення конкретних проблем, що дозволя розглядати  в якост нтегрального нструменту оцнки якост освти. При цьому ми розуммо: пд компетентнстю – рвень володння вдповдною компетенцю, який включа особистсне вдношення до не  до предмету дяльност.

До школи приходить лише 20-27% здорових людей, а закнчують  здоровими 2,0 – 5,7%. За даними Мнстерства охорони здоров'я Украни та Держкомстата у 42% дтей шкльного вку спостергаються рзн хрончн захворювання, а у 50% школярв – функцональн вдхилення рзних систем органзму, частота онкозахворювань у дтей збльшилась майже у 5 разв, зросла майже у трич частота суцидв серед молод, на 25,4% зрс рвень загально нвалдизац серед дтей, на 52,5% збльшилась захворювансть дтей на туберкульоз. Аналз структури захворюваност школярв показу, що з кожним роком навчання в освтньо-виховних закладах зроста частота захворювань органв травлення, дихання, зору, порушення постави, нервово-психчних вдхилень.

Дослдження вчених показують, що здоровими можна назвати лише 27% дтей шкльного вку, а, як вдомо, цей перод розвитку  одним з головних. На сьогодн встановлено, що 90% здоров'я людина втрача у вц до 2-х рокв, а 40-60% хвороб дорослих беруть сво корен у вц 5-7 рокв (С.М. Мартинов, 1991).

Здоров'я населення  одним з головних показникв суспльного розвитку крани, вдображення  соцально-економчного та морального стану. Сьогодн стан здоров'я укранського народу  вкрай тривожним, особливо пдростаючого поколння.

Постановка проблеми. Створення умов розвитку пдростаючого поколння, виховання освчено, творчо особистост, формування  фзичного, психчного  духовного здоров'я – найважливше завдання освти в Укран.

ФОРМУВАННЯ ЗДОРОВ'ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНО· КОМПЕТЕНТНОСТ¶ ВИХОВАНЦ¶В ПОЗАШК¶ЛЬНИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАД¶В ЧЕРЕЗ ЗДОРОВ'ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬН¶ ОСВ¶ТН¶ ТЕХНОЛОГ¶·

унверситету м. М.П. Драгоманова

докторант Нацонального педагогчного

педагогчного унверситету,

доцент Бердянського державного

кандидат педагогчних наук,

 П¶Д-СЕКЦ¶Я 6. Теоря, практика та методи навчання.

ФОРМУВАННЯ ЗДОРОВ'ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНО· КОМПЕТЕНТНОСТ¶ ВИХОВАНЦ¶В ПОЗАШК¶ЛЬНИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАД¶В ЧЕРЕЗ ЗДОРОВ'ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬН¶ ОСВ¶ТН¶ ТЕХНОЛОГ¶·

Комментариев нет:

Отправить комментарий